Lucidní snění vás naučí, jak se stát lepším lucidním snílkem

Robert Waggoner/

Pro mě a mnoho dalších se první lekce lucidního snu zdála být jednoduchá – příliš se nevzrušovat, jinak se lucidní sen může zhroutit. Během několika vteřin, kdy jsem při lucidním snu cítil příliš mnoho emocí, jsem vycítil blížící se kolaps lucidního snu. Po několika dalších podobných zkušenostech se mi lekce, že mám své emoce modulovat, zdála být pevně zakořeněná v mé příručce lucidního snění.

Pak se objevila další lekce – nedívat se na snové objekty příliš dlouho. Z nějakého důvodu způsobovalo zírání na snové objekty nestabilitu lucidních snů a pravděpodobnost jejich zhroucení. Možná to souvisí s rychlým pohybem očí (REM), který je obvykle spojen se sněním, což znamená, že nehybný pohled se zdá být neslučitelný s procesem snění. Ať už je příčina jakákoli, stačilo několik lucidních snů, abych se naučil nezírat na snový objekt příliš dlouho.

Začaly se objevovat další lekce, i ty nenápadné. Uvědomil jsem si, že musím udržovat své vědomí lucidního snu a nenechat se znovu zaměřit na události v lucidním snu. Stalo se to i vám? Stanete se lucidními, začnete zkoumat snový stav a uvidíte něco tak úžasného a pohlcujícího, že zapomenete, že je to sen. Brzy se naučíte lekci, jak si udržet „lucidní“ vědomí a zároveň zkoumat sen.

Efekt očekávání? Kdo píše kód pro lucidní snění?

Všimli jste si principu efektu očekávání? Při lucidním vědomí „očekáváte“, že snadno proletíte zdí, a také tak učiníte. Při zpátečním letu se vám však zeď zdá pevnější a nyní najednou očekáváte potíže a odrazíte se od ní! Je to zeď ze snu, ale v tu chvíli vládne vaše očekávání.

Lekce lucidního snění se zdají být běžné a do značné míry univerzální. Po několika lucidních snech a troše vědomé pozornosti většina z nás začne chápat, že pro stav lucidního snění platí určitá pravidla a zásady. Možná nevíme, „proč“ tato konkrétní pravidla existují, ale věnujeme jim pozornost, protože jejich porušení může vést k ukončení lucidního snu.

Odkud se tato pravidla a struktura berou? Pokud hrajete hru ve virtuální realitě na počítači, víte, že někde někdo vytvořil softwarový kód a pravidla hry ve virtuální realitě. Pravidla a kódování se rychle projeví, když hru hrajete,. Když rychle a promyšleně reagujete na virtuální realitu, naučíte se, že postup vpřed vyžaduje pochopení pravidel.

Kdo však ve virtuální realitě lucidního snění napsal softwarový kód? Kdo rozhodl o pravidlech? Kdo umístil prostředí univerzitního kampusu na druhou stranu zdi, kterou jste právě proletěli? Má lucidní sen nějakého vnitřního programátora, nebo se prostě vynořuje z oblaku kolektivního nevědomí? Kdo reaguje na váš záměr?

Při zkoumání světa lucidního snění si všímejte, jak se lekce objevují přirozeně a univerzálně. Bez toho byste nemohli o lucidních snech mluvit s ostatními lucidními snílky, protože by vám zážitek každého člověka připadal příliš jedinečný a specifický. Ale protože stav lucidního snění má svá pravidla a principy, můžete o něm diskutovat a lekce lucidního snění dostane každý.

Každý lucidní sen má své ponaučení. Pokud se mu věnujete s promyšleným uvědoměním, lucidní snění vás naučí, jak se stát lepším lucidním snílkem. Jaké lekce jste se naučili vy?


Přeloženo z originálu „Does Lucid Dreaming Teach You to Become a Better Lucid Dreamer?“ a zveřejněno s laskavým souhlasem autora, který je autorem bestselleru „Lucidní snění – brána k Vnitřnímu já  Robert Waggoner oslovuje nejen ty, kteří jsou v lucidním snění již zkušení (inspiruje je ke zkoumání vědomí za snem), ale i úplné začátečníky.


Uveřejněno

v

, ,

od

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *